קבוצת אלקטרה בע״מ חתמה על הסכם שבמסגרתו תצטרף קרן תשתיות ישראל (תש״י) כשותפה בחברות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס (“החברות הנרכשות”). לפי ההסכם, תש״י תרכוש 33.33% ממניות שתי החברות בשתי פעימות ובתמורה כוללת של כ־250 מיליון ש״ח, המגלמים שווי של כ־750 מיליון ש״ח לחברות הנרכשות.
איתמר דויטשר המנכ"ל סיפר לאחר החתימה: “כחלק מהאסטרטגיה להרחבת הפעילות בשנים הבאות, אנו מצרפים את תש״י כשותפה לטווח ארוך—כדי לבסס השקעות עתידיות בתחבורה, אחד ממנועי הצמיחה של אלקטרה. לתש״י ניסיון רב בהובלת פרויקטי ענק, ואנו משוכנעים ששילוב הכוחות יחזק את מעמדן של אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס כמובילות שוק.”
מה בעסקה? (המספרים והמבנה)
-
היקף ההחזקה: רכישת 33.33% מתבצעת בשתי פעימות (כ־16.67% בכל שלב) בתמורה של כ־125 מ׳ ש״ח בכל שלב.
-
מבנה בעלות: טרום העסקה החזיקה אלקטרה 51%, ומשפחת סלע ביתרת המניות. לאחר השלמת השלב הראשון תחזיק אלקטרה 41.67%; לאחר השלב השני—אלקטרה, תש״י ומשפחת סלע יחזיקו כל אחת בכ־33.33%.
-
תמורות לאלקטרה: כ־100 מ׳ ש״ח בשלב הראשון וכ־63 מ׳ ש״ח בשלב השני—סה״כ כ־163 מ׳ ש״ח.
-
רווח הון: אלקטרה מעריכה כי תרשום בשלב הראשון רווח הון של כ־40–50 מ׳ ש״ח (לפני מס).
-
שליטה ואיחוד דוחות: כל עוד אלקטרה מחזיקה מעל 30% ואין בעל מניות אחר עם אחזקה גבוהה משלה—יש לה זכות הכרעה בנושאים מהותיים, והיא תמשיך לשלוט ולאחד את דוחות אלקטרה אפיקים.

פעילות התחבורה—במספרים
-
280 קווי שירות ציבוריים, כ־1,250 אוטובוסים וכ־55 מיליון נוסעים בשנה.
-
חטיבת היסעים ליותר מ־100 לקוחות מוסדיים גדולים.
-
שותפות בתפעול ותחזוקת קו הרכבת הקלה “נופית” חיפה–נצרת לתקופת 21 שנה ממועד ההקמה.
-
אלקטרה מוטורס—בעלת הזיכיון ליבוא אוטובוסים חשמליים של YUTONG, מהמותגים המובילים בעולם.
תוצאות כספיות אחרונות (אלקטרה בע״מ)
-
Q2/2025: הכנסות כ־3.4 מיליארד ש״ח (+14%), רווח נקי כ־68 מ׳ ש״ח.
-
H1/2025: הכנסות כ־6.8 מיליארד ש״ח (+14%), רווח נקי כ־134 מ׳ ש״ח.
-
צבר הזמנות: שיא של כ־38.8 מיליארד ש״ח.
מי זאת תש״י?
קרן תשתיות ישראל (מנכ״ל: ירון קסטנבאום; בעלים: קבוצת הראל, ירון קסטנבאום ועו״ד יהודה רווה) היא קרן פרייבט אקוויטי המתמחה בתחומי אנרגיה, תחבורה, כבישים, מים, איכות סביבה, לוגיסטיקה, תשתיות דיגיטליות ומתקנים ציבוריים—בהיקף ניהול של כ־10 מיליארד ש״ח.
המשמעות האסטרטגית
כניסת תש״י כשותפה תחזק את כושר ההשקעה והצמיחה של תחום התחבורה הציבורית בקבוצת אלקטרה—עם פוטנציאל האצה בפרויקטי היסעים, תחבורה חכמה וחשמול צי. המבנה התאגידי החדש מייצר גמישות מימונית לצד שמירת השליטה התפעולית של אלקטרה באפיקים.
