תוכנית פינוי-בינוי רחבת היקף במתחם "יהושפט/שלמה המלך" שבשכונת נווה דוד בחיפה יוצאת לדרך, שלוש שנים בלבד לאחר כניסת קבוצת נתיב לפרויקט. החברה מדווחת כי התוכנית, שעלות הקמתה נאמדת בכ-700 מיליון שקל, הופקדה לאחרונה ותשנה משמעותית את פני השכונה. להערכת החברה, עבודות ההקמה בשטח צפויות לצאת לדרך בשנת 2027.
התוכנית המופקדת משתרעת על פני שטח של כ-13 דונם. במסגרת הפרויקט, שעליו מופקד משרד האדריכלים "מנספלד קהת", ייהרסו שבעה בנייני רכבת ישנים הכוללים 100 דירות. במקומם יוקם מתחם מודרני שיכלול:
- מגורים: 417 דירות חדשות שיתפרסו על פני שלושה מגדלים בני 28 קומות.
- מסחר ותעסוקה: כ-1,500 מ"ר המיועדים לפעילות עסקית ומסחרית.
- מבני ציבור: כ-1,000 מ"ר שיוקצו לטובת מוסדות וצורכי הקהילה.
- פיתוח סביבתי: כ-3 דונמים של "ריאות ירוקות" ופארק רחב בלב המתחם.
שכונת נווה דוד בחיפה מצויה בשנים האחרונות בתנופת התחדשות עירונית חסרת תקדים, המעלה את ערכה הנדל"ני ומשדרגת את איכות החיים בה. השכונה נהנית ממיקום אסטרטגי במרחק הליכה מחוף הים ומצירי תחבורה ציבורית מרכזיים, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי עבור משפחות צעירות ומשקיעים. תהליך ההתחדשות באזור כולל שדרוג מקיף של תשתיות ציבוריות, הוספת שטחים ירוקים, סלילת שבילי הליכה ופיתוח שטחי מסחר המעצימים את חוויית המגורים.
אורי גנץ, סמנכ"ל התחדשות עירונית בקבוצת נתיב, התייחס להתקדמות הפרויקט:
"הפקדת התוכנית מהווה הבעת אמון משמעותית בפרויקט ובפוטנציאל ההתחדשות של שכונת נווה דוד. מדובר במהלך שעתיד לשדרג את איכות החיים של התושבים, לחדש את המרקם העירוני ולהוסיף מאות יחידות דיור חדשות באזור מבוקש הסמוך לים ולמוקדי תחבורה. אנו נמשיך לפעול בשיתוף התושבים והרשויות כדי לקדם את הפרויקט לקראת קבלת האישורים והיציאה לביצוע".
קבוצת נתיב, הפועלת בענף הנדל"ן הישראלי מזה למעלה מ-35 שנה, נמנית עם חברות היזמות הוותיקות והמובילות בישראל. החברה מחזיקה בניסיון עשיר בייזום פרויקטים למגורים, מסחר והתחדשות עירונית, ובמהלך שנות פעילותה בנתה ואכלסה אלפי יחידות דיור ושכונות שלמות ברחבי הארץ. פעילות החברה מתאפיינת בסטנדרטים גבוהים של תכנון מודרני, בנייה איכותית ואיתנות פיננסית המעניקה ביטחון לרוכשים.
